Všeobecné obchodné podmienky
I.
Úvodné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) prijala HP industrial company, s.r.o., so sídlom Kyjevská 3032/9, 934 01 Levice, IČO : 45266841, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Nitra, Oddiel : Sro, vložka č. : 25719/N (ďalej len
„poskytovateľ“)
- Tieto VOP platia výhradne, odporujúce podmienky alebo podmienky Uchádzačov odlišujúce sa od týchto podmienok nebudú akceptované, iba ak by poskytovateľ s takýmito podmienkami výslovne a písomne súhlasil.
- Tieto VOP sa vzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú medzi poskytovateľom a objednávateľom uzatvorením zmluvy, predmetom ktorej záväzok poskytovateľa zabezpečiť vzdelávací kurzu pre objednávateľa a záväzok objednávateľa za tento kurz zaplatiť poskytovateľovi odmenu (ďalej len „zmluva“) a tvoria súčasť každej zmluvy uzatvorenej medzi zmluvnými stranami. Objednávateľom môžu byť tak fyzické osoby ako aj právnické osoby.
- Vyplnením objednávkového formulára a potvrdením oboznámenia sa s týmito VOP (ďalej len
„záväzná prihláška“), objednávateľ pristupuje k týmto VOP poskytovateľa, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy.
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmluvy, súčasťou ktorej sú tieto VOP nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, sa vzťahujú okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, aj osobitné predpisy, najmä zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov .
- Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
I.
Vymedzenie základných pojmov
V prípade, že nie je v týchto VOP ani v záväznej prihláške na akreditovaný potrubársky kurz uvedené inak, majú nižšie uvedené výrazy, bez ohľadu na ich gramatický tvar, nasledovný význam:
- Objednávateľom je každá osoba (fyzická alebo právnická), ktorá vyplnila, podpísala a odoslala objednávku označenú ako „Prihláška na potrubársky kurz“ uverejnenú na www.potrubar.sk na adresu poskytovateľa uvedenú v objednávke.
- Objednávkou sa rozumie objednávateľom vyplnený a odoslaný objednávkový formulár uverejnený na www.potrubar.sk , ktorá obsahuje informácie o zákazníkovi a o objednanom produkte.
- Kurzom sa rozumie školiaci proces, účelom ktorého je príprava ľubovoľného uchádzača na prácu s potrubnými systémami. Podrobnosti kurzu sú uvedené v ponuke zverejnenej na www.potrubar.sk
- Poskytovaním elektronického obsahu inak ako na nehmotnom nosiči sa rozumie poskytnutie prístupu k časti kurzu na internete, prostredníctvom prístupových kódov.
- Začatím poskytovania elektronického obsahu inak ako na nehmotnom nosiči sa rozumie doručenie prístupových kódov poskytovateľom objednávateľovi.
- „Cena“ Je cena uvedená pre absolvovanie potrubárskeho kurzu a následné vystavenie certifikátu schválenú spoločnosťou TÜV Süd.
- „Kurz“ predstavuje školiaci proces, účelom ktorého je príprava ľubovoľného uchádzača na prácu s potrubnými systémami. Podrobnosti kurzu sú uvedené v ponuke zverejnenej na internetovej stránke poskytovateľa.
- „DPH“ Je daň z pridanej hodnoty v zmysle zákona a č.222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov
- „Faktúra“ Je daňový doklad vystavený ktoroukoľvek zmluvnou stranou za poskytnuté plnenie zo Zmluvy, ktorý musí obsahovať všetky údaje podľa príslušných právnych predpisov a VOP.
- „Školiace stredisko“ Je miesto, pre výkon praktickej časti kurzu
- „Záväzná prihláška“ Je písomný prejav objednávateľa. Objednávateľ po jeho podpísaní je povinný zaplatiť poplatok, ktorý určí poskytovateľ. Za záväznú prihlášku sa považuje aj
elektronická objednávka produktov uskutočnená formou vyplneného objednávkového formulára na internetovej stránke poskytovateľa.
- „Predmet plnenia“ sú teoretické schopnosti a praktické zručnosti dojednané v záväznej prihláške, ktoré sa uchádzač zaviazal absolvovať v záväznej prihláške
III.
Predmet plnenia
- Predmet plnenia je záväzok poskytovateľa zabezpečiť vzdelávací kurzu pre objednávateľa v rozsahu a za podmienok uverejnených v ponuke kurzu na internetovej stránke poskytovateľa a záväzok objednávateľa za tento kurz zaplatiť poskytovateľovi cenu.
IV.
Objednávka a uzatvorenie zmluvy
- Odoslanie vyplnenej objednávky objednávateľom sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy, na základe ponuky poskytovateľa uverejnenej na jeho internetovej stránke. Poskytovateľ po potvrdení objednávky zašle faktúru objednávateľovi. Tieto obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy. Objednávateľ elektronickou objednávkou s okamžitou platbou alebo úhradou faktúry potvrdzuje, že sa oboznámil s všeobecnými obchodnými podmienkami poskytovateľa a že s nimi súhlasí.
- K uzatvoreniu zmluvy dochádza zaplatením objednávky alebo faktúry objednávateľom. Elektronická objednávka s možnosťou okamžitej platby sa považuje za zaplatenú odoslaním potvrdenia o úspešnej úhrade. Faktúra sa považuje za zaplatenú momentom pripísania finančných prostriedkov na účet poskytovateľa.
- Zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká splnením záväzkov poskytovateľa a objednávateľa.
V.
Cena a platobné podmienky
- Cena za vykonanie predmetu plnenia je stanovená vo výške 915,12 (deväťstopätnásť celých dvanásť) eur s DPH, (744 bez DPH)
- Stanovená cena bude účtovaná formou okamžitej platby, po odoslaní elektronickej objednávky prostredníctvom www.potrubar.rk alebo formou zálohovej faktúry, ktorú poskytovateľ zašle objednávateľovi po obdržaní objednávky vo forme „Prihlášky na potrubársky kurz“. Splatnosť zálohovej faktúry je 7 dní. Nezaplatenie zálohovej faktúry v lehote jej splatnosti sa považuje za odmietnutie ponuky na uzatvorenie zmluvy a objednávateľ nemá žiadne nároky vyplývajúcej z ponuky poskytovateľa, zmluvy, alebo týchto VOP.
- Uvedená cena za kurz nezahŕňa ubytovacie a cestovné náklady, ktoré môžu počas výkonu kurzu vzniknúť. Cena je stanovená a schválená pre účasť jedného účastníka v kurze.
VI.
Podmienky kurzu
h
- Obsah kurzu je rozdelený na dve časti, prvá časť prebieha formou online vzdelávania a druhá časť prezenčnou formou. Prvá, teoretická časť je spracovaná formou e-learningu (online), ktorá pozostáva z tematických celkov: Úvod; Materiály a ich vlastnosti; BOZP a OP; Potrubné komponenty; Armatúry; Spôsoby zobrazení, konštrukčné výkresy, izometrické výkresy, P&ID schémy; Trigonometria a výpočty; Postup montáže/ výroby; Mobilné aplikácie, Vybrané normy a postupy; Záver. Tieto tematické celky sú spracované formou náučných videí.
V nasledovnej , prezenčnej časti sú simulované situácie, ktorými sa uchádzač bude v praxi stretávať. Zároveň bude prebiehať ďalšia teoretická príprava úzko súvisiaca s praktickým výkonom práce potrubára.
Uvedené časti potrubárskeho kurzu tvoria vzdelávací celok v počte hodín 80.
- Druhá časť kurzu bude prebiehať v prezenčnej forme, výučbou praktických zručností ako aj teoretických vedomostí. Absolvovanie druhej, prezenčnej časti je podmienené úspešným absolvovaním jednotlivých odborných celkov prvej časti na minimálnej úrovni 75%.
- Obsah kurzu je postavený na dlhoročných poznatkoch a praktických skúsenosti poskytovateľa z oblasti inštalácie potrubných systémov a pridružených zariadení ako aj výkonu dozorných činností pri takýchto inštaláciách. Aplikované skúsenosti sú podložené rokmi inštalácii potrubných systémov a súvisiacich zariadení ako čerpadlá, rôznych typov ventilov, výmenníkov, nádrží atď. v odvetviach ako energetika, petrochemický, farmaceutický a potravinársky priemysel prevažne v štátoch EU, ale aj mimo EU. Obsah kurzu zodpovedá tzv. „Good Enginnering practice“ alebo „ GEP “ a objednávateľ bude po úspešnom zložení záverečnej skúšky schopný vykonávať činnosti v zmysle GEP, t.j. a požadovanej kvality podľa očakávaní (napr. príslušnými regulačnými orgánmi). Správna inžinierska prax má zabezpečiť, aby vývojové a/alebo výrobné úsilie trvalo generovalo výstupy, ktoré podporujú požiadavky na kvalifikáciu alebo validáciu.
- Termín absolvovania online časti kurzu je časovo obmedzený a to najneskôr do 60 dní odo dňa obdržania podpísanej záväznej prihlášky poskytovateľom.
- Po úspešnom absolvovaní online časti kurzu bude po vzájomnej dohode dohodnutý termín pre nástup na druhú praktickú časť kurzu, tak aby sa uskutočnila najneskôr do 60 dní od úspešného absolvovania online časti kurzu.
- Miesto absolvovania online časti kurzu nie je stanovené, objednávateľ môže danú časť kurzu absolvovať z akéhokoľvek jemu vyhovujúceho miesta.
- Miesto absolvovania praktickej časti kurzu musí uchádzač absolvovať v školiacom stredisku spoločnosti HP Industrial company, s.r.o. na ulici Ružová ulica 153/8, 935 31 Horná Seč, Slovenská republika.
- Po úspešnom absolvovaní celého potrubárskeho kurzu (prvej aj druhej časti) môže objednávateľ pristúpiť k záverečnej skúške.
- Kurz sa skončí vykonaním záverečnej skúšky akreditovaného potrubárskeho kurzu, po ktorej bude objednávateľovi zaslaný certifikát do 14 dní na jeho adresu uvedenú v objednávke.
V prípade neúspešného absolvovania kurzu bude uchádzačovi vystavený doklad o absolvovaní skúšky s hodnotením NEUSPEL.
- Po úspešnom absolvovaní záverečnej skúšky objednávateľ obdrží certifikát od spoločnosti TÜV SÜD, ktorý je v cene kurzu. V cene kurzu je zahrnutá jedna záverečná skúška a v prípade potreby aj jedna opravná záverečná skúška. Každú ďalšiu opakovanú záverečnú skúšku môže objednávateľ absolvovať, až po zaplatení poplatku vo výške 329,60 (tristodvadsaťdeväť celé šesť) eur s DPH, (268 bez DPH) toto obsahuje preškolenie
a záverečnú skúšku.
- Podmienkou pre obdržanie certifikátu je úspešné absolvovanie online časti kurzu, a to najmenej na 75%, účasť na praktickej časti kurzu a úspešné zloženie záverečnej skúšky, a to najmenej na 80%.
VII.
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Objednávateľ je povinný poskytovať maximálnu súčinnosť počas celej doby trvania kurzu, je povinný rešpektovať a dodržiavať všetky nariadenia a pokyny poskytovateľa
- Objednávateľ je povinný po uzatvorení zmluvy riadne a v čas zaplatiť cenu určenú za kurz. Poskytovateľ zašle objednávateľovi do 3 pracovných dní odo dňa zaplatenia ceny za kurz prístupové kódy na prihlásenie sa do online časti kurzu.
- Objednávateľ zodpovedá za škodu spôsobenú svojou činnosťou v rozsahu preukázanom poskytovateľom.
- Poskytovateľ je povinný poskytnúť objednávateľovi študijné materiály potrebné na úspešné absolvovanie kurzu a zloženie záverečnej skúšky.
- Poskytovateľ je povinný poskytnúť objednávateľovi prístup na miesto plnenia, Poskytovateľ sa zaväzuje poskytnúť uchádzačovi maximálnu súčinnosť počas celej doby trvania kurzu.
- Poskytovateľ je v rámci plnenia predmetu povinný zabezpečiť ochranné pracovné prostriedky a ďalšie zariadenia potrebné pre riadny výkon a absolvovanie kurzu za vlastné náklady.
- V prípade ak objednávateľ nenastúpi na kurz, alebo neabsolvuje kurz v celom požadovanom rozsahu z dôvodov na strane objednávateľa, nemá právo na vrátenie zaplatenej ceny a to ani z časti. V takomto prípade môže poskytovateľ umožniť objednávateľovi dohodnúť si náhradný, dodatočný termín absolvovania kurzu, podľa kapacitných možností.
VIII.
Reklamácie a alternatívne riešenie sporov
- Objednávateľ je oprávnený uplatniť reklamáciu bezodkladne potom, ako sa o vade dozvedel, zaslaním písomnej reklamácie na adresu poskytovateľa uvedenú v týchto VOP a to v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
- Ak objednávateľ uplatní reklamáciu podľa bodu 1., poskytovateľ, alebo ním poverený zamestnanec, alebo určená osoba je povinný poučiť objednávateľa o jeho právach; na základe rozhodnutia objednávateľa, ktoré z týchto práv objednávateľ uplatňuje, je poskytovateľ povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má objednávateľ právo od zmluvy odstúpiť. V prípade, že objednávateľ (kupujúci – spotrebiteľ) nebol spokojný s vybavením reklamácie poskytovateľom, alebo keď sa objednávateľ (kupujúci – spotrebiteľ) obrátil na poskytovateľa so žiadosťou o nápravu a nebol spokojný so spôsobom, ktorým poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že poskytovateľ porušil jeho práva, má objednávateľ (kupujúci – spotrebiteľ) právo obrátiť sa na poskytovateľa so žiadosťou o nápravu. Ak poskytovateľ na takúto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má objednávateľ (kupujúci – spotrebiteľ) právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je „Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27“ resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke www.mhsr.sk). Objednávateľ (kupujúci – spotrebiteľ) je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, na ktorý sa obráti.
- Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania
IX.
Odstúpenie od zmluvy
- Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa uzatvorenia zmluvy, ale iba v tom prípade, ak sa ešte nezačalo poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči a to poskytnutím prístupových kódov do online časti kurzu.V prípade odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, po udelení výslovného súhlasu so začatím poskytovania služby alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je objednávateľ povinný informovať o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy poskytovateľa jednoznačným vyhlásením v písomnej forme, a to listom zaslaným poštou doporučenou listovou zásielkou na adresu poskytovateľa uvedeného v týchto VOP alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (e-mail). Na tento účel môže objednávateľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je uverejnený na webovej stránke poskytovateľa. Pre odstúpenie od zmluvy zo strany objednávateľov – podnikateľských subjektov sa uplatňujú zákonné podmienky upravené v Obchodnom zákonníku.
- Objednávateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak poskytovanie elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči začalo s výslovným súhlasom objednávateľa a objednávateľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
- Objednávateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom objednávateľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Kontaktné údaje poskytovateľa pre prípad odstúpenia od zmluvy alebo reklamácie podľa nasledujúceho článku sú nasledovné:
adresa: Kyjevská 3032/9, 934 01 Levice
telefónne číslo: +421 910228760 email. info@hpindustrial.sk
Článok X.
Ochrana osobných údajov a súhlas so spracúvaním osobných údajov
- Objednávateľ poskytuje poskytovateľovi osobné údaje slobodne a dobrovoľne, a to v zmysle Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov (ďalej len „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. Poskytovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje Objednávateľa v rozsahu: e-mailovú adresu, meno a priezvisko, dátum narodenia, adresa bydliska, telefónne číslo, platobné údaje, údaje získané prostredníctvom cookies, údaje z Facebooku.
- Objednávateľ berie na zreteľ, že poskytovateľ osobné údaje objednávateľa spracúva za účelom poskytnutia plnenia.
- Objednávateľ udeľuje poskytovateľovi tento súhlas na dobu neurčitú. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže objednávateľ odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu poskytovateľovi a údaje budú následne vymazané.
- Poskytovateľ sa zaväzuje, že poskytnuté údaje budú použité len za účelom uzatvorenia a plnenia zmluvy na základe obchodných podmienok určených poskytovateľom. Spracovávané údaje nebudú zverejnené, sprístupnené, ani poskytnuté tretej strane.Článok VIII
Spoločné a záverečné ustanovenia
- Zmluvné vzťahy medzi objednávateľom a poskytovateľom v týchto VOP bližšie neupravené sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
- Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.1.2025